Pliki cookies
Używamy plików cookies w celu ulepszenia działania strony. Jeżeli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na twoim dysku - zmień ustawienia przeglądarki.
OK
Cookies (ciasteczka) to małe pliki tesktowe zapisywane na dysku użytkownika i powiązane z przeglądarką internetową. Służą one do analizy ruchu na stronie internetowej i żródeł odwiedzin. Pliki te nie zawierają danych osobowych ani innych danych mogących połączyć użytkownika z rzeczywistą osobą. Obsługę ciasteczek użytkownik może wyłączyć w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

spinacz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

spinacz

 

 

spinacz

 

 

W procesie doradztwa zawodowego koncentrujemy się poszukiwaniu pracy wymarzonej (nie jakiejkolwiek). Aby być skutecznym na rynku pracy konieczne jest poznanie własnych zasobów: cech, umiejętności, wartości, inklinacji, mocnych stron, preferencji oraz kompetencji osobistych i zawodowych.

W pierwszym kroku Klient określa posiadane umiejętności, które lubi i które sprawiają mu radość. Nie koncentrujemy się na tym, co Klient umie robić najlepiej, ale nad tym co umie i lubi robić. Przyjrzenie się sobie, znajomość swoich mocnych stron, wiedza o tym co sprawia mi przyjemność daje odpowiedź na pytanie „w czym jestem dobry?” Taka informacja staje się punktem wyjścia do planowania ścieżki kariery zawodowej. Planowanie zaczynamy od określenia celu długoterminowego, a następnie wyznaczamy konkretne etapy, które zrealizują wizję pracy „idealnej”.

Kolejnym krokiem jest ustalenie, gdzie Klient chce wykorzystywać swoje umiejętności, jakie środowisko, miejsce, ludzie, rzeczy, informacje będą stymulować jego dalszy rozwój. Dopiero po zdobyciu tej wiedzy Klient jest gotowy zastanowić się nad pytaniem, jak chce osiągnąć swój cel zawodowy.

Opisany proces doradztwa zawodowego prowadzony jest z wykorzystaniem metod coachingowych. Doradca zawodowy towarzyszy Klientowi w drodze rozwoju zawodowego, wspiera go w odnalezieniu celu i nakreśleniu sposobów jego realizacji. Klient jest ekspertem od własnego życia, a doradca ma za zadanie wesprzeć go w odkrywaniu własnych zasobów, sprawdzaniu, co sprawia mu radość, daje satysfakcję, a czego z kolei się obawia.

Gdy Klient zdefiniuje swój cel zawodowy, zapewni sobie wewnętrzną motywację, upewni się, co do wspierającego charakteru własnych przekonań, przychodzi czas na fazę ekspercką, czysto doradczą, polegającą na pracy z CV, listem motywacyjnym i sposobem prezentacji na rozmowie rekrutacyjnej.

Proces doradztwa zawodowego składa się zazwyczaj z 2-3 sesji (niekiedy wystarcza jedna), w zależności od tematyki, z którą zgłasza się Klient. W przypadku, kiedy Klient potrzebuje jedynie wsparcia w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny), wystarcza zazwyczaj jedna sesja.

Teneo

Copyright © 2010 | TENEO Szkolenia i Doradztwo sp. z o.o. | ul. Hynka 16/42, 80-465 Gdańsk
spinacz